Hallo zusammen,
Nun habe ich wieder eine Frage zu diesem LCD03?
Ich möchte eigene Zeichen erstellen.
Habe zum Test den Vorschlag vom Datenblatt genutzt.
Es soll in der zweiten Spalte auf Position 3 angezeigt werden.
Aber es wird nichts angezeigt.
Habe schon verschieden Wege Probiert.
Komme gerade nicht weiter ?
Hier die Beschreibung aus dem Datenblatt.
Hier mein CodeCustom char generator
Custom characters can be generated by sending an 8 byte map. The first thing that must
be done is to send a command of 27 to indicate that you intend to make a custom char.
Next you have to specify the position in ram of one of the 8 available chars you intend to
build, the 8 chars are mapped at positions 128-135. Then the pattern should be sent as
below.
How to calculate an 8 byte character pattern:
Eight bytes are sent with the highest bit masked on, the next two bits are ignored (x) and the final 5 bits show the line pattern.
So to build the above arrow into location 128 you would send this sequence to the
command register:
• 27 (char generate command)
• 128 (location to be filled)
• 128 (byte 0)
• 132 (byte1)
• 142 (byte2)
• 149 (byte3)
• 132 (byte 4)
• 132 (byte 5)
• 132 (byte 6)
• 128 (byte 7)
Now the char is built into a memory location it can be called at any time as long as the
module remains powered by simply sending the address between 128 and 135.
Kann Mir jemand helfen ?Code:....... Dim Zeichen0 As Byte Dim Zeichen1 As Byte Dim Zeichen2 As Byte Dim Zeichen3 As Byte Dim Zeichen4 As Byte Dim Zeichen5 As Byte Dim Zeichen6 As Byte Dim Zeichen7 As Byte .... Waitms 500 'Wartezeit, weil das Display erst starten muß Gosub I2c_init '----- Erste Initialisierung des Displays ------- I2c_init: D = 2 '2. Spalte E = 2 '2. Zeile Gosub Position 'Displayposition schreiben Waitms 300 'Verschnaufpause Zeichen0 = 128 ' Zeichen als Pfeil Zeichen1 = 132 Zeichen2 = 142 Zeichen3 = 149 Zeichen4 = 132 Zeichen5 = 132 Zeichen6 = 132 Zeichen7 = 128 Gosub Pfeil_oben 'Text ans Display senden Return 'Rücksprung '------------------- Display Position festlegen --------------- Position: I2cstart I2cwbyte Displ_w 'Display Schreib-Adresse I2cwbyte 0 'Display Register Command I2cwbyte 3 'Kommando Setze Cursor E,D I2cwbyte E 'E Position übergeben I2cwbyte D 'D Position übergeben I2cstop Return '---------- Eigenes Zeichen --------------------------------------- Pfeil_oben: I2cstart I2cwbyte Displ_w 'Display Schreib-Adresse I2cwbyte 0 'Display Register Command I2cwbyte 27 'Kommando Eigenes Zeichen I2cwbyte Zeichen0 I2cwbyte Zeichen1 I2cwbyte Zeichen2 I2cwbyte Zeichen3 I2cwbyte Zeichen4 I2cwbyte Zeichen5 I2cwbyte Zeichen6 I2cwbyte Zeichen7 I2cstop Return '-------------------------------------------------------------------
mfg
Enterprise
Lesezeichen